| Datum | 2008-03-18 |
| Film |
Lars and the Real Girl (2007) |
| Hint |
Kunstmatige Liefde Is Ook liefde |
| Cijfer |
|
| Naam | Opmerking |
| anneke | [wo 12/03 0:43] maar een nieuwe week, dit keer met eten!
|
| meike | wil toch nog even over het probleem deze link posten, http://en.wikipedia.org/wiki/Common_knowledge_%28logic%29 , legt het mooi uit met logicaformules |
| Ellinor | Mooi berichtje:
http://www.nrc.nl/buitenland/article970315.ece/Dolfijn_redt_walvissen |
| joeri | interessant, meike
|
| manuel | we zijn weer goed bezig hier in Nijmegen: http://www.nu.nl/news/1475480/50/Toegangspassen_overheidsgebouwen_gekraakt.html |
| anneke | vind de dolfijn heel schattig, en het logica verhaal wel heel interessant, begrijpelijker, maar nog niet volledig snapbaar,
|
| Ellinor | [do 13/03 7:55] Goedemorgen!
|
| joeri | goedemorgen!
|
| joeri | Anneke, op 't moment dat er fixed points aan te pas komen blijft 't vrees ik bij "nog niet volledig snapbaar" :)
|
| anneke | [vr 14/03 0:02] dan neem ik maar genoegen met een beetje snapbaar : )
|
| joeri | [za 15/03 8:29] misschien dat dit de pijn verzacht
|
| anneke | [zo 16/03 0:35] nou ja, ik ben wel enigszins gewend aan dingen niet helemaal snappen hoor, kan er ondertussen wel tegen.. maar een mooi datumpje is nooit mis!
|
| anneke | [ma 17/03 0:30] nog minder mis
|
| Vincent | vindt het zo wel erg groen worden...
|
| jan | Nou, ok, bij deze dan een opmerking... |
| jochem | en nog eentje.. hij denkt bovendien een oplossing te hebben voor het gevangenen-met-lampje-probleem, maar het duurt alleen wel zo'n 1 a 2 miljoen dagen.. |
| wouter | [di 18/03 1:01] zo, dinsdag mag dan wel oranje worden en niet groen
|
| wouter | maar met jouw oplossing denk ik toch dat de gevangenen beter het toegangspasje van de bewaker kunnen kopieren, dat kost vast minder tijd.. maar 't
is wel een lastig raadsel inderdaad |
| wouter | Eerlijk gezegd vind ik het eilandraadsel ook raadselachtig; maar ik denk dat de eilandbewoners de hele tijd al de truc met inductie kennen, weten dat het de enige oplossing is, en hem willen toepassen (ondanks de gevaren). En dat weten ze dat van elkaar, ze zijn logische wezens en weten dat ze dat allemaal zijn. Maar de inductieregel gebruiken kan niet, want dan moet je een eerste dag hebben, en daar mag je het niet over hebben want dat heeft met oogkleur te maken. Door de vreemdeling denkt iedereen maar aan een ding, nl: dit moet het moment zijn waarop we allemaal gaan tellen.
|
| wouter | Maar ja, hoe je als niet logisch wezen nu kunt redeneren over hoe logische wezens redeneren weet ik niet, dat kan volgens mij helemaal niet, en het raadsel neemt aan van wel.
|
| wendy | hoi allemaal! ik ben al een tijdje door keelpijn en andere ellende gebonden aan huis. Dat betekent dus ook dat ik vanavond niet kom. :( |
| anneke | beterschap, wendy!
|
| anneke | wouter, hier hadden we het ook nog over, maar zelfs als er wel een eerste dag is (b.v. dag van de creatie), dan kon je niet beginnen met tellen, omdat je niet kunt terug redeneren tot een allenige blauwogige die zichzelf vermoord,
|
| anneke | maar dat tot in het oneindige weten dat de ander weet dat iedereen weet dat dat iedereen weet dat iedereen weet
etc., is maf |
| Wouter | en duurt oneindig lang, tenzij weten geen tijd kost! |
| Wouter | Ik denk, dus ik denk dat ik denk dat ik denk... |
| anneke | das verwarrend gedenk.. laten we maar liever nadenken over een restaurant keuze
? |
| irma | ja!
|
| anneke | komt Irma?? das leuk! zeg maar waar dan?
|
| irma | [[India Roti Room]] oh jee, lastig hoor.. IRR maar doen dan? |
| joeri | leuk!
|
| joeri | http://mfrost.typepad.com/cute_overload/2008/03/pull-tennis-bal.html |