| Datum | 2008-01-22 |
| Film |
[niemand is geweest] |
| Hint |
|
| Cijfer |
|
| Naam | Opmerking |
| anneke | [wo 16/01 0:00] het was wel een lekker pepermuntje...
|
| nienke | gelukkig maar
|
| meike | [do 17/01 0:51] is benieuwd hoe het zal gaan met haar voornemen morgen vroeg op te staan... |
| joeri | wacht vol spanning af
|
| meike | heeft vanochtend wel haar boek uitgelezen en is op tijd opgestaan voor yoga, dus ze vindt het wel redelijk gelukt
|
| jan | Stom puzzeltje van de week: Waar is het volgende product gelijk aan: (x - a)(x - b)(x - c)...(x - z) ?
|
| joeri | [vr 18/01 7:44] 0!
|
| jan | Goed :-)
|
| joeri | en nog groen ook
|
| wendy | ehm... 0!=1 toch? Dus dan is ie niet goed. |
| Ellinor | hoezo 0! ?
|
| anneke | huh? maar 1!=1, dus dan 1!=0!, dus 1=0 ?
|
| Ellinor | O pardon, dat was Joeri z'n uitroepteken. Gewoon als uitroep bedoeld natuurlijk. Ladieda.
|
| wendy | :) een uitroepteken achter een getal wordt speciaal |
| jan | Als ik bijvoorbeeld in c schrijf 'a = 1!;' in plaats van 'a = 1;', dan krijg ik een sytax error van de compiler
. |
| jan | Zo te zien is Wendy dus geen c compiler :-)
|
| jan | http://www.theonion.com/content/news/half_of_26_year_olds_memories
|
| jan | (voor mensen die the onion niet kennen: het is een parodie! :-)
|
| wouter | weet je dat wel zeker?
|
| joeri | Anneke, 3! = 1 x 2 x 3 = 6, en 2! = 1 x 2 = (1 x 2 x 3) / 3 = 3! / 3
. Op die manier krijg je ook 0! = 1! / 1 = 1 / 1 = 1. |
| joeri | Nuttig hoor, die educatieve puzzeltjes van Jan :)
|
| joeri | [za 19/01 8:08] en het is alweer zaterdag
|
| anneke | [zo 20/01 0:30] de tijd vliegt! gefeliciteerd, Elwin!
|
| elwin | Dank je Anneke! (en uiteraard ook voor het hoog houden van de groene standaard) |
| Jan en Ellinor | Gefeliciteerd Elwin!
|
| wendy&paul | Elwin gefeliciteerd! |
| elwin | Thank you thank you (en W&P ook voor kadootje, testen we uit zodra er 1 of meer medespelers aanwezig zijn)! Ik hoop dat Jan en Ellonor's nieuwe huis & Jans werk bevalt en dat ze ook kunnen komen 2 feb (maar snap als dat niet kan) |
| jan | [ma 21/01 8:46] mogge
|
| Ellinor | Hoi Elwin, nog gefeliciteerd! Het is wel ons streven te komen op je feestje, maar ik kan helaas pas kort tevoren weten of het ook echt gaat lukken. Fijne dag en week allemaal!
|
| meike | [di 22/01 1:34] heeft een nieuw toetsenbord :)
|
| Wouter | Ha! waar afstudeerfeestjes al niet goed voor zijn :-)
|
| meike | komt vanavond eten, en is als het goed is wel op tijd maar zou misschien later kunnen zijn...
|
| meike | is wel voor de indiees, en misschien ook wel voor een film.. |
| irma | is ook wel voor de indiees maar niet voor een film
|
| joeri | [[India Roti Room]] Dan lijkt het me duidelijk
|
| wendy | dat is een verrassing! :) |
| meike | De lezing waar ik het over had: Robert Full on animal movement: http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/195 : over het namaken van bewegingen van dieren.. er zijn vast meer leuke praatjes (moet nog wat rond gaan bladeren, voor twee over wiskunde zie het artikel op: http://www.wiskundemeisjes.nl/20080102/1125/ )
|