| Datum | 2007-04-17 |
| Film | [niemand is geweest] |
| Hint | [niemand is geweest] |
| Cijfer | |
| Naam | Opmerking |
|---|---|
| anneke | neorg |
| irma | ! kst |
| wouter | biedt wat tegenstand aan groen, anders wordt het veel te makkelijk |
| manuel | volgens mij moeten de spelregels veranderd worden omdat er veel meer configuraties zijn die een groen dingetje oplevert dan andersom. Ik begin met het voorstel dat alle entries die de letters g-r-o-e-n bevatten oranje worden, dan voorkom je in ieder geval al wat leed en dan krijgen we misschien ook wat creatievere bijdragen van beide kampen ;) |
| wouter | Op zich zou het oranje kamp die creativiteit toch wel in zich moeten hebben, de anderen weten het tenslotte op de cruciale momenten ook te doen zonder dat woordje te moeten gebruiken. ach, zolang je maar ergens het woord groen vermeldt kun je je fantasie toch de vrije loop laten? Kijk, als je maar genoeg onzin ophangt valt het ook helemaal niet op dat er een bepaald woordje tussen staat. |
| wendy | ik vind manuels voorstel wel geinig. Maar heeft iemand tijd om dit te doen? |
| joeri | maar wat gebeurt er als er ook o-r-a-n-j-e in staat? |
| joeri | Op http://www.blub.net/~jvr/sneakpage/ kan je experimenteren met een versie waarin de volgende code verwerkt zit:
if ($vroegheid < 7 && $vroegheid >= 0) { $groen = preg_match("/g.*r.*o.*e.*n/", $o); $oranje = preg_match("/o.*r.*a.*n.*j.*e/", $o); if (!$groen && !$oranje) $kleur = "groen"; // zoals vroeger else if (!$groen && $oranje) $kleur = "groen"; else if ($groen && !$oranje) $kleur = "oranje"; else $kleur = "zwart"; } |
| joeri | voor lezers die geen php kunnen, $groen is dus dat g-r-o-e-n erin staat, $oranje hetzelfde, en het uitroeptekentje betekent "niet". |
| joeri | dus: "if groen maar niet oranje, dan kleur = oranje" |
| joeri | zelf weet ik niet of ik het nou zo'n enorme vooruitgang vind, maar goed |
| Vincent | maar nu kan je dus maar 1 keer per dag testen? en moeten de letters er in de volgorde van het woord in voorkomen? |
| joeri | je kan ook terugbladeren |
| anneke | ik vind nog steeds dat dat maar gezeur is van manuel.. dat ik mijn lievelingsonderwerp, groen, niet mag noemen zo net na twaalven, is toch al hardstikke wreed? |
| anneke | en als t al word doorgevoerd zeg ik voortaan alleen nog maar "!"of "."ipv iets creatiefs met t risico op fouten |
| joeri | met bovenstaande opmerking was je inderdaad al 't haasje geweest: ".. doorGevoeRd zeg ik vOortaan allEeN.." |
| joeri | ik ben tegen |
| anneke | ! |
| anneke | ook dus, tegen, |
| anneke | en nog iets creatiefs |
| Manuel | Wauw, wat je zoal in een jolige bui kunt veroorzaken! Ik wordt er geloof ik niet populairder op... |
| Manuel | Wauw, seconde te laat en nog fout ook... |
| Manuel | Blijft leuk zo´n pagina.... |
| anneke | goedemorgen! |
| Vincent | goedenavond! |
| wouter | feliciteert groen met de overwinning |
| joeri | http://mfrost.typepad.com/cute_overload/2005/12/snailio_flipboo.html |
| joeri | [[Abe Veneto]] Dan maar? |
| wendy | ik kom waarschijnlijk niet mee vanavond |
| irma | ja abe! ik kom! |
| anneke | Ondanks Abe kom ik toch ook graag mee, maar ik trek geen rok aan. |
| meike | een rok? ik heb wel een mooi zomerjurkje gekocht maar daar is het nu wat koud voor, dus ik denk dat ik ook maar niet in een rok kom... |
| irma | tsk! |
| wendy | is het een nieuwe regel om in rok naar Abe te gaan? |
| joeri | vraagt zich af waarom Anneke het over rokken aantrekken heeft |
| anneke | *wijst met een beschuldigende vinger naar Irma* |
| anneke | trouwens wel jammer om Meikes zomerjurkje dan nu nog niet te zien, maar wel fijn dat de zon me nu minder verleid om naar buiten te gaan, en ik dus beter kan werken aan mn verslag, |
| emile | ik ga het niet redden vanavond dus eetsmakelijk alvast |